Tuesday, July 14, 2009

Återförening

Kattungen Flinga och kattmamman Isa är nu återförenade i stödhem efter Isas kastrering. Eftersom Flinga fortfarande diar, hölls katterna isär så att Isas sår skulle kunna läka ostört. 
Lilla Flinga har nu blivit tillgiven och van vid människor bara på några dagar. Vi hoppas att Isa också ska få bättre förtroende för människor. Som man kan se på bilderna behöver hon omsorg för att bli bättre i sina ögon.

Isa hittade en svalkande favoritplats direkt, en mjuk kudde på verandan med utsikt över trädgården. Många förbipasserande stannar och tittar förtjust på den vackra kattfamiljen.


Flinga kände inte direkt igen sin kattmamma som inte luktade som hon brukar göra. 

Imorgon kväll fortsätter arbetet att fånga in de hemlösa katterna på området. Sena kvällar och tidiga morgnar är vår bästa chans, under de heta dagarna skyr de flesta katter solen.

Tack Karin och Mats för att ni gjorde det möjligt för oss att fånga in Isa och Flinga!

1 comment:

  1. Hej! Jag vill bara visa min uppskattning för det fantastiska arbete som ni gör med dessa hemlösa katter - tänk om alla hade samma syn på djur som ni då skulle världen se annorlunda ut. Jag brukar skänka en slant till er då och då för jag uppskattar ert arbete även om jag själv bor i den norra delen av Sverige. Lycka till med ert fortsatta arbete.

    ReplyDelete