Saturday, October 24, 2009

Stöd hemlösa katter genom att köpa våra julkort!



Just nu finslipar vi våra julkort, detta år går vinsten till att bygga vinterbon åt de 40 kvarvarande kolonikatterna i vårt TNR-projekt i Malmö. Vintern är särskilt plågsam för hemlösa katter och varje år dukar katter under på kolonin. Förra året härjade en smittsam kattsnuva bland kolonikatterna, speciellt de yngre och de äldre katterna med dåligt immunförsvar hade svårt att överleva denna plågsamma sjukdom.

Kattungarna som pryder årets julkort är Mossängens Lisas kattungar Frippe och Skippo (överst) som ligger och myser, bara två dagar gamla. Kattmamman Lisa fångades in en vecka innan bilden togs. Flingan är vår andra omslagskattunge, född av kattmamman Isa på Elinelund, bilden är tagen under hennes andra dag i stödhem. Hon litade på människor från denna dag.

Alla omslagskatter är idag adopterade och älskade av sina nya ägare.

Vill du hjälpa kolonikatterna att få en varm fristad i vinter?

Våra julkort kostar:

4 julkort för 20 kr (+porto 5 kr)


10 julkort för 45 kr (+porto 10 kr)


20 julkort för 85 kr (+porto 20 kr)


30 julkort för 130 kr (+porto 20 kr)



Julkorten beställs via: webmaster@raddakatten.se


TACK FÖR DITT STÖD, JULKORTEN RÄDDAR KATTLIV

3 comments:

  1. Jag köper raskt en hel drös...de är ju för söta de små.

    Flingan fångade mitt hjärta från början!

    Ia o Kletus

    ReplyDelete
  2. Jag tipsat om er blogg och Rädda kattens julkortsförsäljning på min blogg. Jag tycker ni gör ett fantastiskt jobb!
    Kram Sandra

    ReplyDelete
  3. Jag har beställt kort, men har inte hört något från er. Hoppas de dyker upp snart! :-)

    ReplyDelete