Thursday, April 9, 2009

Katten Tassen hos stödhem


Tassen behöver örondroppar två gånger om dagen samt rengöring av sina ögon. Våra konvalescensburar är endast avsedda för kortvarig vistelse så Tassen flyttas till ett stödhem där han får ett eget rum.

Katten Tassen visade sig vara i så dåligt skick att han behöver ett stödhem. Hans öroninflammation kräver 14 dagars antibiotika och hans ögon behöver ordentlig omsorg. Nu blir han ompysslad och får för första gången i sitt liv vara inomhus. Tusen tack Inger som öppnat upp sitt hem för denna slitna gentleman!
De andra hankatterna har nu återgått till sitt revir efter konvalescenstiden (honkatten Brooke behöver någon extradag). Tama katten Bullen hoppas vi kunna fånga in och placera i stödhem när det finns en ledig plats.

2 comments:

  1. Å vilken tur!! Hoppas att det går bra med Tassen.
    Jag håller på att bearbeta folk i min närhet om att ta hand om Bullen... få se hur det går..
    kram

    ReplyDelete
  2. I början va han rädd och fräste lite,men nu är han mer orädd,hans ögon är redan mycket bättre,han kan titta riktigt nu.Ögonen varas inte längre.han har ett eget rum och där får han stanna tills jag vet att han är helt frisk,innan han får träffa mina andra 2 katter,men mina är utanför hans dörr rätt ofta och pratar med honom.Men som sagt han blir mer och mer social av sig. Hälsningar från Tassen i Ekeby.P.S. han äter duktigt också. D.S.

    ReplyDelete